Tjej eller kille`?

I morse så tog jag med Ludde och åkte till framnäs för att bada, han är ju rädd för vatten så jag tänkte ha lite terapi med honom. Men han sprang frivilligt ut i vattnet de första han gjorde så vi åker nog dit imorgon med :)
Efter de va jag in och handlade lite grejer, och när jag ska gå hem från bilen så missar jag en "tröskel" i backen och gör ett magplask mer eller mindre rätt på asfalten. Helt panikslagen ringer jag upp till förlossningen, så fick jag komma upp på en gång så att jag kunde lugna mig själv över att bebisen mådde bra. Som tur är så ligger dom så skyddat i magen så att ett fall skulle vara extremt ovanligt att skada barnet, däremot en våldsam krock i bil skulle kunna göra skada. Men så himla skönt att dom låter en komma upp på ultraljud så att man kan käna sig lugn. Jätte bra personal som hjälpte mig, så de är vi väldigt glada för. Och bebisen mådde prima i magen och körde på som vanligt! Jag fick först ligga med lite grejer på magen så dom kollade hjärtljud och kollade om jag hade några samandragningar, men det var bara lugnt. Sen så fick jag göra ett ultraljud för säkerhetsskull, och där såg också allt jätte bra ut, så nu är vi nöjda och kan sova gott i natt <3
Läkaren som gjorde mitt ultraljud frågade om jag visste könet, jag sa att det var en pojke men att jag är lite osäker endå.. Jag har en liten känsla om att det skulle kunna vara en tjej. Så hon sa att hon kunde kolla om hon såg för man kan ju se fel, och både hon och hennes kollega tyckte att det var svårt att se riktigt.. Men om dom skulle säga något så var det nästan 50/50 men lite mer åt en tjej tyckte dom båda. Så nu är jag ju väldigt nyfiken, vem gömmer sig i min mage? Dom konstaterade att "den" hade ett kön iaf, vilken tur ;)
Men nu är det ju "bara" 9-11 veckor kvar tills vi får veta <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0