Sparkar!

På bara någon vecka så tycker jag för det första att min mage har blivit gigantisk! Och för de andra så har bebis i magen blivit så rörlig att man kan både känna och se vart han ligger väldigt tydligt och även SE sparkarna, de tycker jag är jätte kul, speciellt eftersom att Andreaz kan vara med och se och känna :)
Min mage är väldigt fjunig, alla hormoner som gör mig till en liten apa, som tur är så är jag ju så blond så det syns inte ;) Och alla härliga bristningar som tar över min mage, men vad gör de? Jag försöker att smörja magen, men barnmorskan säger att de knappt hjälper, att det är tack vare alla hormoner och den snabba tillväxten som gör att bristningarna framträder. Men jag är inte speciellt bekymrad över detta längre, det syns mycket nu eftersom att min mage är så utsträckt, när den går ner sen och med tiden så blir ju ärren svagare. Och kan man ha finare ärr på kroppen än dom som ditt egna barn har ordnat åt dig? :)
Vikt är ju en annan "baksida" av en graviditet, som inte går att förhindra. Fast det går ju att se till att inte gå upp onödigt mycket, man ska ju absolut låta bli att tänka att man ska äta för två. För de gör du inte, och man ska absolut inte tänka att "jag ska endå bli tjock så då kan jag lika gärna äta..". Nej, man ska äta som man gjorde innan fast bättre och kanske mer eftersom att man får större aptit.
Jag hade ju tänkt innan att jag skulle ha en riktigt hurtig graviditet, men tackvare denna foglossning så kan jag knappt ta en liten promenad med Ludde utan att det börjar göra ont. Fast jag ska ta mig till badhuset så fort min dumma förkylning ger med sig så att jag kan simma. Och jag och Linnea va ju ut och gick i 1 timma och 20 minuter innan jag vart sjuk, så jag kan härda ut ibland, dock gick vi inte så fort men endå :)




89 dagar kvar tills bebis ska komma.. Vi är väl förberedda här hemma, det vi har kvar att köpa är:
*Madrass
*Tacke och kudde
*Lakan
*Blöjor
*Sköt produkter (salvor och bad grejer)
*Termometer
*Badbalja
*Skötbädd
*Bilbarnstol
*Bärsele
När vi handlat de så är vi 100% beredda ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0