90 dagar kvar till bf.

Idag är det 90 dagar kvar till bf (beräknad förlossning).
Tiden bara springer iväg och magen växer i rask takt!
Igår va jag hos bm för att mäta magen som numera drar 28 cm, alltså 5 cm tillväxt på 4 veckor.
Vi lyssnade på hjärtljuden också som lät superbra och jag fick pumpas på blod för att vi ska ha koll på vilken blodgrupp jag tillhör. Lite allmänt bebis, gravid och amnings prat, blodtryck kollade vi som var normalt, socker var också normalt och äntligen så va järn också de så nu får jag äta dubbla järntabletter varannan dag istället för varje!
Bebisen sparkar som bara den i magen och nu ser man tydligt att han sparkar, ser ut ungefär som att jag har en alien i magen utifrån när han är i farten ;)
Och igår när jag kom hem från bm så fick jag nån jävla feber attack som höll i sig hela natten och fram till lunch idag.. Så har jag en förkylning och halsont från helvettet och ont i öronen.. bara toppen bra! Meen som tur är så regna det ute så då slipper jag ha panik över att jag bara ligger inne.. Dock så blir Ludde lidande när jag är sjuk, endast korta rastningar sen är det soffhäng med matte som gäller, men han tycker nog att de är mysigt att ligga och kramas. Sen när Andreaz kommer hem så får han springa av sig lite :)
Nu ska Ludde få komma ut en snabbis och kissa sig lite, sen är det soffan som gäller igen för att återhämta mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0