Baksidan med att vara gravid

Har precis noterat att mig mage numera pryds av bristningar.
Dom är väldigt ljusa, tack för det! Men jag vart så förvånad när jag såg dom för första gången idag..
Ringde Andreaz i panik och han har tyligen noterat dom i över en vecka.
Men han vågade inte säga något för då skulle jag tydligen bli tokig (visserligen sant, men endå)  ;)
Så nu är det bara att börja smörja magen på kvällarna, fast egentligen så är bristningar någonting som inte stör mig, dom syns knappt endå och de hör ju till en graviditet. Vi får ju ut nåt fint i slutändan endå så jag har absolut inget att klaga över :)
Idag är jag i vecka 19, tycker att tiden går så fort nu!
Känns som igår när jag tog graviditets testet som visade så svagt att man knappt såg strecket.
Jag och Andreaz sa det att de va så svagt så vi inte skulle hoppas för mycket.
Och nu sitter jag här som en liten flodko ungefär ;)
Jag växer i färdriktning, eller snarare magen. Jag känner då och då någon som gör uppror där inne, mest på kvällarna känner jag hur någon rör sig med svaga slag där inne. Andreaz är med och känner och lyssnar och pussar på magen. I början kännes det konstigt, men nu är det bara mysigt. Och även han har fått känna svaga små buffningar innifrån magenmed handen. Jag tycker att det blir starkare och starkare för varje dag som går. Men än är det endå så pass svagt att det lätt går att missa om jag springer runt.
Första tecknet på att det fanns ett liv i magen, tittar man noga ser man ett svagt streck..
Börjar bli lite tydligare.. :)
Nu började vi bli övertygade om att det inte var nåt "spök streck" innan..
Tydligare än så här kan det ju inte bli <3
Bara för att jag är som jag är ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0