Löjliga familjen

Jag tänkte att jag ska börja dryga ut mina dagar med att blogga om allt mellan himmel och jord.
Mest kommer jag nog skriva om min mage, eller snarare om vem som ligger där i.
Jag är nu i vecka 15 (14+3) och just nu är nästa milstolpe att få komma på ultraljud som är den 7/3.
Förutom att magen växer så har jag min underbara sambo Andreaz, som dessutom är skyldig till min växande mage.
Vi har vart tillsammans i lite mer än 7 månader, vi har redan hunnit flytta ihop, blivit gravida och planerar vårat liv tillsammans.
Men vi har i princip inte vart ifrån varandra sedan våran första träff, känns det rätt i hjärtat så får det lov att gå undan.
Han är helt enkelt min andra hälft som jag inte vill leva utan.
Sen så har vi våran lilla hund Ludde, eller som jag gärna kallar honom, Ludwar.
Han är en glad och social liten Jackrussell kille på 2 år, som dessutom är den mest charmige lilla tjejtjusaren som finns.
Han är väldigt smart och har många party tricks.
Dock så väljer han oftast att lyssna bäst när han får något för det, han tycker nog att man inte ska jobba gratis.
Han vill nog gärna framstå som en tuff liten kille, men är en riktig mespropp egentligen.
Han skäller och moffar om han hör något konstigt, men inte för att skydda oss. Tvärtom, han vil bli skyddad.
Så efter att han sagt till oss att nåt är knasigt så springer han hellst till mig och borrar in sitt huvud under min arm för att söka skydd, ingen vakthund att lita på med andra ord.
Han är en matglad liten kille som hör det han vill höra, men är faktiskt riktigt duktig och gör som jag säger endå.

jag och Andreaz :)
Andreaz och lilla Ludde :)
Våran lilla gris Ludde :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har också en liten jackrussel på två år. Eller han är en blandning, men påminner mest om jackrussel. :) Kul med en ny blogg att läsa! :)

2012-02-16 @ 14:27:03
URL: http://enheltvanligkarin.blogg.se/
Postat av: Sarah

va kul :) va in och snokade på din va söt han är :))

2012-02-17 @ 00:14:58
URL: http://tvabliirtre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0