En sjukt besviken och ny badad Ludde!

Dagen vart inte riktigt som jag tänkt mig.
Jag skulle ju vara lite hemmafru, men jag ringde min hörgravide vän Sofia istället.
Hon är beräknad att kläcka om 15 dagar, ska bli väldigt spännande! :)
Vi gick i alla fall runt på erikslund och kollade runt lite, mest bebis grejer.
Och såklart åt vi, vad annars?
Vi avslutade kvällen hemma hos mig, och stackars Ludde hamnade i dushen.
Förstå hur besviken en liten hund kan se ut.
Kunde han plötsligt börja prata så skulle han nog välja sina ord: "jävla kärring jag vill inte vara ren!! Hur kan du göra så här mot mig din jävla..."
Jag kan i alla fall tänka mig att han skulle säga nåt i den stilen ;)
Hur som hellst så vart han, ren, fin, fluffig och mjuk! När jag endå var igång och va en hemsk matte (om Ludde fick säga sitt) så vart det lite klippning av tuffs hår som var i ögonen och munnen på våran hårige vän, och tassarna smörjde jag in så att han är redo för världen utanför dörren!
Jag tror att inners inne så känner sig Ludde snygg och som en helt ny hund! Och just nu ligger han på rygg våran lilla livsnjutare och sover som en stock. Det gör min bättre hälft också, han ligger brevid mig och susar :)
Nu ska jag göra ett av mina tusen nattliga kiss pauser innan jag somnar i vårat kalla sovrum.
Någon envisas ju med att ha öppet fönster hela nätterna, som tur är så är andreaz lika varmt som ett eliment.
God natt!
Livsnjutarn.
Fia och Ludde trivdes med varann. (Förutom när Ludde fes, då ville inte Fia gosa.)
Magen v16 (15+4) och Ludde tittar fram i hörnet ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0