Lördag igen

Andreaz och jag vaknade ganska tidigt idag.. Eller ja, det beror ju på hur man ser det ;)
Men vi åt i alla fall min nuvarande favorit till frukost: PIROG :)
Sen så lämnade Andreaz mig för att fixa massa saker inför kvällen plus att han skulle spela bandy.
Så jag och Ludde åkte hem till mamma och pappa ute i Kungsåra för att ta en skogs promenad.
Ludde va ju så förtjust! Han verkligen älskar att få springa runt med Hero, som är mammas och pappas Flat coated retriver som är 8 år. Och han har om det är möjligt mer energi än Ludde.
Vi gick i alla fall ut i skogen och började med lite lek, sen körde vi lite välbehövlig träning för grabbarna.
Kurragömma och sök. Ludde är ju så himla duktig så jag kan ju inte bli annat än stolt!
Och jag har nog aldrig i mitt liv skrattat så mycket som jag gjort åt en hund, Ludde är verkligen underhållande.
Speciellt rolig är han när snön når upp till hakan på honom och han verkligen skuttar fram snabbt och högt ;)
Han stal också Heros dammis som han skulle aportera, istället tog Ludde den och sprang. Han vägrade lämna den, så när mamma en stund försökt att få tag på han så fick Hero gripa in. Jag skrattade så att jag höll på att dö.
Såg så jävla roligt ut! När vi härjat klart i skogen så gick vi hemmåt för att lasta in oss i bilen och åka hem till Malmaberg. Ludde var så slut att jag fick bära upp honom i bilen, annars hoppar han alltid upp själv.
Ska lägga upp lite bilder från Luddes frilufsdag sen!
Kvällen har jag spenderat hemma hos mig med Bella och Linnea. Vi gjorde tacos som vi åt.
Kollade på melodifestivalen gjorde vi också :)
Och det är så härligt att jag har börjat känna av foglossning! Fy, är det inte halsbränna så får man gå och spy en gång i timmen eller så är det den förbannade foglossningen. Men vad gör det när vi väl får våran bebis sen :)
Längtar så himla mycket! Enligt min graviditets app på telefonen så har jag idag passerat 39,6% av graviditeten, är i 4:e månaden, 2:a trimestern (totalt är det 3) och på måndag går vi in i vecka 17. :)
Nu sitter jag och Ludde här och kollar på body guard. Eller ja, Ludde ligger i mitt knä och sover som en stock :)
Andreaz är på 50 års fest med sin bror, och jag ska vara taxi.. FY FAN :P
Så min kära man ringer väl vid 3 i natt och vill komma hem. Men de är väl tur att det inte är varje helg.
Hejs!

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken härlig blogg Sarah :)

2012-02-19 @ 00:07:02
URL: http://hallonosvek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0