Utflykt.

 
När Andreaz kom hem från jobbet så åkte vi och lämnade Ludde hos hans pappa för att sedan åka vidare till Slagsta i E-tuna och möta upp min syster, Daniel och så barnen Moa, William och Lucas. Det vart en riktig ätar-utflykt ;) Först så åt vi på burgerking, så fick barnen vara i lekrummet efteråt en stund och leka av sig. Och dom är ju så underbara, plötsligt så rusar Moa och William till oss och ser väldigt upprörda ut och ropar:
- "Sarah, Sarah!! Du måste komma! Kom nu!! Hunden har något runt halsen, vi måste ta bort den, Sarah kom!!"
Jag vart ju väldigt fundersam och följde ju såklart med till lekrummet för att titta ut genom fönstret där det satt två hundar utanför, en av hundarna hade en tratt runt halsen som man får hos vetrinären. Det är ju såklart att i barnens ögon såg det ju säkert farligt ut för hunden och så ville dom hjälpa den att få bort tratten, söta ungar som vart så bekymmrade över detta :)
Sen så åkte vi vidare till slagsta för att äta glass, så himla gott!! Och efteråt så gav jag William (4år) pengar, en tia och en tjuga så att han kunde springa och köpa en dricka till mig, så följde min syster efter och hörde hur han sa till tjejen i kassan:
- "Jag behöver en dricka!"
Sen så kommer han och Moa springandes mot oss och ropar för fulla muggar:
- "Vi köpte en dricka"
Och så gav William drickan till mig och tian som vart över och sa:
-"Hon ville inte ha den här, bara lappen"
I hans värld så är det helt makalöst hur man kan ta en tråkig tjugolapp när man hade kunnat ta en guldtia.
Jag kan ju bara konstatera att jag har världens härligase syskonbarn :)
Min goda daimglass! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0