Plugg?

Hur kunde jag bli så trött? Tanken va att jag skulle plugga klart de sista och lämna in idag, MEN jag hoppar de.. Är endå helg, så jag tar det imorgon. Plus att jag ska spela in när jag pratar engelska med mig själv och min sambo och jag är ju så mogna att vi inte klarar av de. Han gör miner och jag skulle bara skratta.. Så jag tar de imorgon när han är på elmia :P Vila nu tror jag..
Bebis i vecka 23 som jag är i nu

Hudens pigment tillkommer och även om fostret ackumulerar kroppsfett så sitter huden löst, vilket ger fostret ett skrynkligt utseende. Det händer för att huden produceras snabbare än kroppsfettet. Fostret rör på fingrar, tår, ben och armar och det kan hända att kvinnan känner fosterrörelserna tydligt. Nu utvecklas bukspottkörteln som producerar hormoner och insulin. Insulin behövs för att transportera blodsockret till kroppens celler.

Om fostret föds nu finns det en liten chans att det överlever med kvalificerad experthjälp och chansen för överlevnad ökar nu för varje dag.


Ungefär så här ska han se ut nu :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0