Lördag!

Igår va jag och Pernilla och köpte babygym och skötbord. Hittade super fina på blocket för 100:- /st, precis samma som jag hittade på Toysurus och ikea för 599:- och 299:-. Jag har ju blivit en blocket nörd, så jag är inne varje dag och kollar efter saker. Så länge det går att tvätta, är helt, rent och fräscht så är ju blocket toppen! Så nu håller jag på och river halva vardagsrummet här hemma. Tanken är att ha en babyhörna, så jag har delat av rummet så bebisen får en egen liten del. Eftersom att vi inte hittar någon lägenhet så får vi nog bo här i kanske 1 år till, inte för att det gör något egentligen. En bebis tar ju inte så mycket plats i början.. Men vi letar efter större för fullt. Men just nu så har vi våran lilla 2:a och då försöker jag komma på lite lösningar så att de ska funka bra som det är. Andreaz tycker att jag ska ha så bråttom med allt och tycker jag är knäpp som håller på redan nu, men tiden går faktiskt så himla fort. Och jag tycker att det känns skönt att ta lite vartefter så att man slipper panik fixa och handla allt sista veckan. Och jag tror endå att han tycker det är ganska skönt att jag håller på och fixar här hemma :) Jag ska försöka hinna klart idag så ska jag ta kort och lägga upp här.
I onsdags va jag hos barnmorskan på kontroll. Tog lite blodprover, trots att jag har ätit järntabletter sedan vecka 12 ungefär så va järnvärdena för låga så det blir dubbla tabletter nu för mig, eftersom att bebisen tar allt mitt blod. Sen så mätte hon magen, och den växte som den skulle 23 cm va den tydligen ;) Och hjärt ljuden fick jag lyssna på, underbart! :) Och han gör volter, sparkar och har sig i magen <3

Kommentarer
Postat av: Elin #806

Bara att flytta till Suuuura nu Sarah ;) Haha. Jag är också en riktig traderanörd.. har en kassa med bebiskläder nu i olika storlekar (a) :P

2012-04-18 @ 00:13:14
URL: http://littleramona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0