irriterad..

Idag är alla mina härliga hormoner på krigsstigen. Känner hur jag riktigt nästan hatar allt och alla idag, riktigt härligt faktiskt ;) Fast jag har ju min trogna vän Ludde som alltid får mig på bra humör, eller ja nästan alltid.
Jag befinner mig nu i den 25:e graviditets veckan, 6:e månaden. 61,4% av min graviditet har passerat och bebisen beräknas komma om 108 dagar.

Bebis

Bebisen väger omkring 800 g och är ungefär 22 cm lång mellan huvud och stjärt. Detta kan förstås variera från bebis till bebis och graviditet till graviditet. Man vet att alla foster är ungefär lika stora fram till vecka 20. Bebisen dricker av fostervätskan, den smakar ganska sött. Om man sprutar in något beskt dricker bebisen mindre.

Du

Livmoderns mått är mellan 23 och 26 cm. Som en fotboll! Din kropp har skapat fostervattnet som innehåller: glukos, fettsyror, salt, fruktos, protein, citronsyra, mjölksyra och aminosyror. Tänk på att både motion och träning är bra för dig när du är gravid. Gå ut och rör på dig, testa gravidyoga eller någon annan form av träning.

 

 

Magen växer på som den ska, tror bilden är från förra veckan (v24)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0